retur/reklamation

retur & reklamation

Har du anmärkningar på levererad beställning kontaktar du oss inom 8 dagar från det att du mottog varorna.

transportskada

Om varan som levererats antas ha uppkommit under leveransen skall detta anmälas, först och främst till transportbolaget vid underskrift av följesedeln samt omgående till oss på e-post: info@sensi.se

instruktion för retur:

Så här går du tillväga inför en retur enligt villkoren för returer:

- maila oss på e-post: info@sensi.se och begär en blankett för ANSÖKAN OM RETUR. Fyll i alla uppgifter  samt returnera den till oss på e-post:  info@sensi.se

Efter godkännande av returen skall varorna vara sensi/spaus tillhanda senast 30 dagar efter godkännandedatum av retur. Erhålls en retur efter 30 dagar,  utgår ingen kreditering.

Vid retur av fabriksbeställning gäller begränsad returrätt. Kontakta oss för mer information.

ångerrätt – privatperson

Som privatperson har du enligt Distans- och hemförsäljningslagen rätt att frånträda avtalet om du inte är nöjd med ditt köp, genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att kunna nyttja ångerrätten måste varan returneras i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten står kunden för returkostnaden.

reklamation och byte

Efter mottagandet av leveransen kollar du att varan/orna är i godkänt skick. Om du upptäcker ett materialfel ber vi dig kontakta vår kundtjänst inom åtta dagar från leveransdatum via e-post: info@sensi.se

Det är viktigt att anmäla fel snarast möjligt. Så här reklamerar du en vara:

- ta ett foto av den trasiga/felaktiga varan, om möjligt

- fyll i vår ANMÄLAN OM RETUR som du begär från oss och fyll i alla uppgifter samt beskriv fel,  hur det uppstått samt när du upptäckte felet. Skicka in anmälan till vår e-post: info@sensi.se

När vi tagit emot din e-post gör vi en bedömning av skadan/felet och kontaktar dig för åtgärd.

Returrätten gäller endast oanvända och oskadade varor i komplett skick i originalförpackning. Emballera reklamerade/returnerade varor väl.  Vid godkänd retur och reklamation ordnar vi med upphämtningen av varorna.

Observera att vi inte  löser ej ut paket mot postförskott eller efterkrav.

 Retur från privatperson – se ovan Ångerrätt – privatperson.